dinsdag 9 september 2008

De keuken

Hoog tijd voor een nouvelle cuisine!



Na de breekwerken...




Dankzij de snelle interventie van een plakker is dit al een heel ander zicht...










Dit is al klaar, enkel nog behangen...


De keuken haalden we bij de gekende woonwarenhuisketen; Karolien en ik zijn niet zo 'n shopping-liefhebbers, dus toen we de kleuren gingen kiezen in Antwerpen hadden we er na twee uur rond"desteren" en tokkelen op zo 'n computer ferm genoeg van. Dan maar thuis verder getekend aan de keuken, puzzelen en zoeken om een zo optimaal mogelijk gebruik te maken van de ruimte.


Jammer dat die keukens niet telefonisch, per fax of via internet te reserveren zijn, neen, je moet je fysiek naar Ikea begeven. Bovendien was dat type deurtjes niet op stock in Antwerpen, gelukkig wel in Anderlecht.


Op een avond kreeg ik het in mijn "sterre" dat ik die keuken moest hebben, en ik dacht: "tegen sluitingstijd zal er al minder volk in de keukenafdeling zijn". En zo kwam het dat wij op een zaterdagavond om kwart voor zeven naar Anderlecht bolden. Tegen kwart voor acht stonden we aan de kassa met ons lijstje - de winkel sluit om acht uur.


Heel de boel wordt dan klaargezet in de afhaaldienst; toen wij daar waren (tien voor acht) lazen wij op een scherm dat je zeven minuten moet rekenen vanaf de betaling, plus een minuut per item. Hmmm, vier-en-zeventig items op die rekening, we zijn hier nog niet weg...


Maar blijkbaar gaat het de zaterdagavond allemaal wat sneller want om twintig na acht konden we heel de boel in de auto smijten.

Geen opmerkingen: